I can not tell this is my direction work.
Because I just let my idea into the photo it's already exit.
This is how it happened: They asked me how we can make people some impressions by creating
poster with the picture they had taken already.
I was thinking about maybe it must be better in funnier way.
So I tried to add the text balloons upon them on the poster: talks like something very surreal.
At the first place new single title 'Take me, Take me' So I added like 'Let's have a noodle!' 'Take me, Take me (to the noodle place)'
Then they informed me they gonna evolve this campaign within 5 big cities in Japan.
So I think we should make 5 different versions of them which contains 'Let's go to the 'soup curry(Sapporo version)'','Miso stew(Nagoya)','Motsu-Nabe(Fukuoka)','Takoyaki(Osaka)' and also special version for skii resort with'Let's go to Onsen(Hot spring)'.
They all have a their local accent which is very interesting.
And only for Tokyo and Osaka, We made stickers which covers the posters.
People peels all the sticker and finally show off the basic poster beneath them! Tricky.
Each sticker with faces of member and A female singer Miwa Yoshida says 'Take me to the Beach' or 'Take me to the Europe' with over 20 versions, and male producer Masato Nakamura says 'Yes' or 'No'.
People could peel each sticker and show it to someone who they want to 'take', it's also message card!!
That was good teasing huh?
これはディレクションの仕事といえるかどうかはわかりません。
なんかあっと驚くようなリリースキャンペーンを展開したいけどいいアイデアない?っていう打診でした。
シングルタイトルは「つれてってつれてって」だったので
片方が「ラーメン屋にいこっか。」
「つれてってつれてって。」
みたいに、きっとおもしろおかしい方がいいんだろうなあってことで
ちょっとロマンチックじゃない方向にシュールな感じにしてみた。
そしたら5大都市で展開しますよとの事なのでじゃあ5バージョン作っちゃおうよ!ってことで
各都市の方言を交えて
「スープカレーでも食いに行こうか。」札幌
「味噌煮込みでも食いにいこみゃ~か。」名古屋
「もつ鍋でも食いにいかん?」福岡
「たこ焼きでも食べにいかへん?」大阪
さらにスキーシーズンに苗場と高速PAでも展開するとのことで
「温泉にでも行こうか」苗場
てなのも作りました。方言も一応聞き込み調査をしたんですけど名古屋の人ってホンキでこんな?
名古屋出身者にいくと、あーいういう。ってえーまじ。みたいな。
それでポスターの上にかぶせるステッカーも制作してはがしていくと本ちゃんのポスターが
見えるというトリック。
吉田美和氏が吹き出しで「ビーチにつれてって。」とか「ヨーロッパにつれてって。」とか20種類の希望を述べており
対する中村正人氏が「Yes!」か「No!」で応じるという。カップルが持って帰ってメッセージカードとして使ってね、という。
なかなか考えたでしょ?
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